Všeobecné obchodné podmienky

pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení uniKLINIKA kardinála Korca

(ďalej len ako „VOP“)

1. Úvodné ustanovenia

ZDRAVÝ ŽIVOT, s.r.o. so sídlom: Nábrežná 5, 971 01 Prievidza, IČO 36 780 103, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 17847/R (ďalej len „Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti“ a/alebo  „Poskytovateľ“ a/alebo „Spoločnosť“) je na základe právoplatného rozhodnutia Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky ako orgánom príslušným podľa zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 578/2004 Z. Z.“), oprávneným držiteľom povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, a to na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia:

  • ambulantnej zdravotníckej starostlivosti – polikliniky s nasledovným odborným zameraním: • Všeobecná ambulantná zdravotná starostlivosť: ambulancia všeobecného lekára pre dospelých,
  • Špecializovaná ambulantná zdravotná starostlivosť: ambulancia fyziatrie, balneológie a liečebnej rehabilitácie, ambulancia vnútorného lekárstva, otorinolaryngologická ambulancia, gastroenterologická ambulancia, kardiologická ambulancia, dermatovenerologická ambulancia, urologická ambulancia, oftalmologická ambulancia, neurologická ambulancia, gynekologicko–pôrodnícka ambulancia, ambulancia pracovného lekárstva, ortopedická ambulancia• Zariadenia spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek: v špecializovanom odbore fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia, v špecializovanom odboru rádiológia, v certifikovanej pracovnej činnosti funkčná diagnostika

 

  1. Poskytovateľ poskytuje ambulantnú zdravotnú starostlivosť, ako aj služby súvisiace s poskytovaním nadštandardnej zdravotnej starostlivosti, avšak vždy v súlade so štandardnými terapeutickými postupmi a štandardnými diagnostickými postupmi, a to na účel zlepšenia zdravotného stavu fyzických osôb.
  2. Zdravotná starostlivosť, ako aj služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, prípadne iné nadštandardné služby, sú Poskytovateľom vykonávané výhradne na základe informácií a výpisu zo zdravotnej dokumentácie, ktorá mu bude pre tento účel poskytnutá samotným Klientom.
  3. Za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinností súvisiacich so zabezpečením zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a nadštandardných služieb pre klientov Poskytovateľa vydáva Poskytovateľ tieto Všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len „VOP“ a/alebo „Podmienky“) poskytovania zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.
  4. Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok je vymedziť podrobnosti právneho vzťahu, založeného Dohodou uzatvorenou medzi Poskytovateľom a Klientom.
  5. Na účely týchto Podmienok majú nižšie uvedené pojmy nasledovný význam:
    1. Zdravotná starostlivosť je súbor pracovných činností, ktoré vykonávajú zdravotnícki pracovníci Poskytovateľa, vrátane poskytovania liekov, zdravotníckych pomôcok a s cieľom predĺženia života fyzickej osoby, zvýšenia kvality jej života a zdravého vývoja budúcich generácií; zdravotná starostlivosť zahŕňa prevenciu, dispenzarizáciu, diagnostiku, liečbu. Zdravotná starostlivosť je Poskytovateľom poskytovaná vo vecnom rozsahu podľa povolenia na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, ktoré Poskytovateľovi vydal príslušný orgán verejnej moci a správy Slovenskej republiky v zmysle čl. 1 ods. 1 týchto VOP.
    2. Zmluvné strany znamenajú Klient a Poskytovateľ spoločne.
    3. Zdravotný výkon je ucelená činnosť zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania zdravotnej starostlivosti,
    4. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník Poskytovateľa je zdravotnícky pracovník určený Poskytovateľom na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti osobe; ak je takýmto ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom lekár, ide o ošetrujúceho lekára, ak je ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom sestra, sestra so špecializáciou pediatria alebo sestra so špecializáciou oftalmológia – ortoprista, ide o ošetrujúcu sestru; fyzioterapeut a masér.
    5. Zdravotná dokumentácia je súbor údajov o zdravotnom stave osoby, o Zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti tejto osobe,
    6. Diagnostika je zisťovanie a hodnotenie zdravotného stavu osoby a v prípade zistenia poruchy zdravia alebo choroby určenie závažnosti poruchy zdravia alebo choroby; jej výsledkom je určenie choroby,
    7. Liečba je vedomé ovplyvnenie zdravotného stavu osoby s cieľom navrátiť jej zdravie, zabrániť ďalšiemu zhoršovaniu jej zdravotného stavu alebo zmierniť prejavy a dôsledky jej choroby,
    8. Liečebný režim je životospráva osoby na podporu liečby, ktorú určuje ošetrujúci lekár,
    9. Klient je každá fyzická osoba, ktorej Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť,
    10. Ordinačné hodiny znamenajú časové obdobie, v ktorom Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť Klientovi a sú zverejnené na webovej stránke www.uniklinika.sk. Služby recepcie sú dostupné od 7:00 do 18:00 od pondelka do piatka.
    11. Odplata je cena podľa aktuálne platného cenníka Poskytovateľa
    12. Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti sú: spracúvanie údajov zistených pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti v elektronickej forme na účely zdravotného poistenia, štatistické spracúvanie lekárskeho predpisu a lekárskeho poukazu na účely zdravotného poistenia, doprava, vypracovanie lekárskeho posudku, poskytnutie výpisu zo zdravotnej dokumentácie, ako aj služby uvedené v ustanoveniach zákona č. 576/2004 Z. z.
    13. Právny vzťah zdravotnej starostlivosti je právny vzťah medzi Klientom a Poskytovateľom, ktorý medzi nimi vzniká na základe ustanovení § 12 zákona č. 576/2004 Z. z.,
    14. Dohoda je dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ktorú Klient uzavrel s Poskytovateľom na základe ustanovenia § 12 zákona č. 576/2004 Z. z. Predmetom Dohody je záväzok Poskytovateľa poskytovať Klientovi Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v dohodnutom rozsahu a za dohodnutých podmienok. Dohoda môže byť uzavretá v písomnej forme alebo vo forme konkludentného konania Klienta ústne alebo inou formou, pričom nie je rozhodné z akého dôvodu sa tak stalo, ktorou Klient akceptuje ustanovenia týchto Podmienok. Konkludentným konaním, ktorého dôsledkom je vznik Dohody sa má na mysli:
      telefonické objednanie Klienta na poskytnutie Zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované,
      objednanie Klienta na poskytnutie Zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované prostredníctvom siete internet,
      osobné objednanie Klienta na poskytnutie Zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované v niektorom z kontaktných miest Poskytovateľa.
    15. Nadštandardnými službami sú najmä nasledovné služby:
      1. vyšetrenia na administratívne účely, vyšetrenia nad rozsah uhrádzaný z verejného zdravotného poistenia
      2. telefonické konzultácie s lekárom
      3. poskytovanie nadštandardných preventívnych programov
      4. umožnenie online objednávania na vyšetrenie na konkrétny termín

Nemedicínske nadštandardné služby sú najmä nie však výlučne tieto služby:
komplexný manažment klienta:

  • 14h denne služby recepcie, telefonické, emailové
  • sms/ emailová notifikácia termínu návštevy
  • možnosť objednania sa na akútne vyšetrenie prostredníctvom nášho webu
  • zosúladenie vyšetrení u našich špecialistov
  • celostný prístup k pacientovi
  • konziliárna spolupráca lekárov so špecialistami
  • online videokonzultácie a online zasielanie výpisov zdravotnej dokumentácie pacientom prostredníctvom špecializovaného medicínskeho portálu HILBI

ďalšie služby:

  • nadštandardné prístrojové vybavenie ambulancií
  • centrálny informačný systém, ktorý prepája všetky ambulancie polikliniky
  • free wifi pripojenie v priestoroch polikliniky a klimatizované priestory polikliniky
  • bezplatné parkovanie priamo pred poliklinikou

2. Poskytovanie zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

  1. Poskytovateľ je povinný poskytovať Zdravotnú starostlivosť správne. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky Zdravotné výkony na správne stanovenie diagnózy so zabezpečením včasnej a účinnej Liečby s cieľom uzdravenia Klienta alebo ak sa vykonajú všetky Zdravotné výkony za účelom zlepšenia zdravotného stav u Klienta pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy.
  2. Zdravotná starostlivosť je poskytovaná prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.
  3. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník Poskytovateľa je povinný poučiť a informovať o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti (ďalej len „poskytnúť poučenie“) v súlade s ustanovením § 6 zákona č. 576/2004. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník Poskytovateľa je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť.
  4. Každý, kto má právo na poučenie podľa odseku 4 vyššie má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia sa urobí písomný záznam.
  5. Pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti má každý Klient právo na:
    1. ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,
    2. ochranu informácií o zdravotnom stave a právo na ochranu údajov Zdravotnej dokumentácie,
    3. poskytnutie informácií ohľadom jeho zdravotného stavu,
    4. informácie o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti,
    5. odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa tohto zákona možno poskytnúť zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu (§ 6 ods. 9 Zákona o zdravotnej starostlivosti),
    6. poskytnutie poučenia,
    7. zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným všeobecne záväzným právnym predpisom nie je Ošetrujúci zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,
    8. zmiernenie utrpenia,
    9. humánny, etický a dôstojný prístup Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov;
    10. žiadať výpis zo Zdravotnej dokumentácie a právo na nahliadanie do Zdravotnej dokumentácie, robenie si výpiskov a vyžiadanie si kópie Zdravotnej dokumentácie; nahliadnutie do Zdravotnej dokumentácie môže byť Klientovi odmietnuté, ak to ustanovuje osobitný právny predpis,
    11. na správne poskytovanú Zdravotnú starostlivosť.
  6. Klient je povinný: pravdivo informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý vykonáva Zdravotnú starostlivosť o všetkých skutočnostiach, ktoré sa týkajú Klientovho zdravotného stavu a/alebo sa môžu týkať jeho zdravotného stavu, predovšetkým poskytnúť Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi pravdivé informácie a pravdivo odpovedať na otázky Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka,
    1. informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o spôsoboch liečenia, ktoré Klient už podstúpil (aj alternatívnych či doplnkových podporných liečeniach a výživách),
    2. oznámiť Spoločnosti každú zmenu svojich osobných údajov uvedených na účely registrácie Klienta, ako aj prípadnú zmenu svojej zdravotnej poisťovne. Tieto informácie je Klient povinný oznámiť Spoločnosti bezodkladne.
  7. Klient zodpovedá za správnosť, pravdivosť, úplnosť a aktuálnosť informácií poskytnutých Spoločnosti a príslušnému Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi v súvislosti s poskytovaním Služieb. Klient berie na vedomie, že zamlčanie alebo skreslenie informácií poskytnutých Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi môže vyústiť do nesprávnej diagnózy alebo do nesprávne určenej terapie a/ alebo liečby.
  8. Klient je povinný odovzdať včas Spoločnosti informácie, ktoré sú potrebné na poskytovanie Služieb, pokiaľ z ich povahy nevyplýva, že ich má obstarať Spoločnosť.
  9. V prípade, ak sa Zdravotná starostlivosť poskytuje nespôsobilému Klientovi, za ktorého sa považuje maloletá osoba do 18 roku života (s výnimkou osôb, ktoré nadobudli plnú spôsobilosť na právne úkony podľa § 8 ods. 2 Občianskeho zákonníka), alebo osoba, ktorej spôsobilosť na právne úkony bola obmedzená, koná za takúto nespôsobilú osobu zákonný zástupca, alebo zástupca určený právoplatným rozhodnutím príslušného súdu, pričom Spoločnosť je oprávnená originál uvedeného právoplatného rozhodnutia príslušného súdu od zástupcu vyžiadať a vyhotoviť si kópiu.
  10. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sa od Klienta dozvedel počas poskytovania Zdravotnej starostlivosti, pokiaľ v Dohode, v týchto VOP, alebo v príslušných právnych predpisoch nie je uvedené inak.

3. Podmienky objednávania pacientov a ordinačné hodiny

  1. Zdravotná starostlivosť a Služby spojené s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti sú poskytované len počas ordinačných hodín Poskytovateľa. Ordinačné hodiny príslušných ambulancií sú k dispozícii na nahliadnutie na stránke Poskytovateľa www.uniklinika.sk ako aj v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa.
  2. Klient sa môže objednať k Poskytovateľovi osobne v sídle Poskytovateľa, prostredníctvom telefonického spojenia alebo prostredníctvom e-mailov, ktoré sú pre jednotlivé ambulancie aktualizované na Internetovej stránke Poskytovateľa.
  3. V záujme efektívneho a včasného poskytovania zdravotnej starostlivosti je Klient povinný dodržať termín vyšetrenia, na ktorý sa objednal. V prípade, že Klientovi bráni v dodržaní termínu vyšetrenia alebo výkonu, na ktorý sa objednal, vážna prekážka, je Klient povinný túto skutočnosť Poskytovateľovi najneskôr 24 hodín vopred oznámiť a preobjednať sa na iný termín vyšetrenia alebo výkonu. V prípade včasného neoznámenia prekážky na strane Klienta, ktorá mu bráni v absolvovaní vyšetrenia alebo výkonu, prepadá Klientovi termín vyšetrenia alebo výkonu pričom Klient je povinný uhradiť Prevádzkovateľovi storno poplatok vo výške 20 Eur. Klient je povinný tento storno poplatok zaplatiť Poskytovateľovi na výzvu v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom v prospech účtu, ktorý Klientovi Poskytovateľ na ten účel oznámi. Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením storno poplatku podľa tohto bodu, Poskytovateľ ho písomnou upomienkou vyzve na splnenie záväzku zaplatiť tento storno poplatok.
  4. Právny vzťah Zdravotnej starostlivosti vznikne podľa § 12 zák. č. 576/2004 Z. z. vždy medzi Klientom a Poskytovateľom Zdravotnej starostlivosti, u ktorého Klient uzavrie Dohodu. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť tento právny vzťah, ak
    1. by prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie,
    2. osobný vzťah Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka ku Klientovi alebo k jeho zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie zdravotného stavu alebo
    3. poskytovaniu Zdravotnej starostlivosti bráni osobné presvedčenie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý má Zdravotnú starostlivosť poskytovať;
    4. pričom dôvody ustanovené v bode 3.) sa vzťahujú len na umelé prerušenie tehotenstva, sterilizáciu a asistovanú reprodukciu a
    5. dôvody uvedené vyššie pod bodom 1) sa nevzťahujú na Klienta, ktorý má trvalý pobyt alebo prechodný pobyt v určenom zdravotnom obvode Spoločnosti, aj to v prípade, ak ide o všeobecnú ambulantnú zdravotnú starostlivosť pre dospelých a/alebo všeobecnú ambulantnú zdravotnú starostlivosť pre deti a dorast.
  5. Právny vzťah, ktorého  predmetom je záväzok Poskytovateľa  poskytovať Zdravotnú starostlivosť a Služby  súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti na strane jednej a záväzok zaplatiť odplatu na strane druhej môže okrem Dohody vzniknúť aj uzavretím osobitnej zmluvy medzi Poskytovateľom na strane jednej a právnickou osobou alebo fyzickou osobou – zamestnávateľom na strane druhej (uvedená zmluva ďalej len ako „korporátna zmluva“). V takom prípade Poskytovateľ bude poskytovať Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti osobám, ktoré budú určené korporátnou zmluvou. Na tieto osoby sa po uzavretí korporátnej zmluvy primerane použijú ustanovenia týchto Podmienok o Klientovi s výnimkami dohodnutými v korporátnej zmluve.

4. Rozhodovanie pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti

  1. Ak sa Klient domnieva, že sa mu neposkytla Zdravotná starostlivosť správne, alebo sa domnieva, že iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo Služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti je nesprávne, má právo požiadať Poskytovateľa o nápravu; žiadosť sa podáva písomne.
  2. Poskytovateľ je povinný písomne informovať žiadateľa o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti žiadateľom, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
  3. Ak Poskytovateľ žiadosti nevyhovie alebo neinformuje žiadateľa o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti žiadateľom, žiadateľ má právo:
    1. požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ďalej len „úrad pre dohľad“) o vykonanie dohľadu podľa § 18 ods. 1 písm. b) zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov, ak predmetom žiadosti je správne poskytnutie Zdravotnej starostlivosti,
    2. obrátiť sa na orgán príslušný na výkon dozoru podľa zák. č. 578/2004 Z. z. ak predmetom žiadosti je iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti

5. Odplata

  1. Poskytovateľ, s ktorým má zdravotná poisťovňa Klienta uzatvorenú zmluvu podľa zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 581/2004 Z. z.“) nesmie požadovať od poistenca úhradu za Zdravotnú starostlivosť, ktorá sa plne uhrádza na základe verejného zdravotného poistenia podľa zákona č. 577/2004 Z.z.
  2. Poskytovateľ nesmie podmieňovať poskytnutie Zdravotnej starostlivosti Klientovi úhradou nad určenú spoluúčasť poistenca podľa zákona č. 577/2004 Z.z. a predpisov vydaných na jeho vykonanie, ani iným plnením.
  3. Poskytovateľ, s ktorým má zdravotná poisťovňa Klienta uzatvorenú zmluvu podľa zákona č. 581/2004 Z. z., môže požadovať od Klienta úhradu za Zdravotnú starostlivosť poskytnutú pri chorobe uvedenej v zozname chorôb najviac vo výške spoluúčasti poistenca podľa zákona č. 577/2004 Z. z. a predpisov vydaných na jeho vykonanie. Poskytovateľ môže požadovať od Klienta úhradu za služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti najviac vo výške spoluúčasti poistenca podľa zákona č. 577/2004 Z. z. a predpisov vydaných na jeho vykonanie. Zdravotné výkony poskytované pri chorobe uvedenej v zozname chorôb a služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti, ktoré Poskytovateľ poskytuje a pri ktorých môže požadovať úhradu, kontroluje vyšší územný celok príslušný podľa miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia výkonom dozoru podľa osobitného predpisu.
  4. Klient je pred každým poskytnutím Zdravotnej starostlivosti informovaný o nasledovných skutočnostiach:
    1. zozname zdravotných poisťovní, s ktorými má Poskytovateľ uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti;
    2. o tom, že ako poistenec zdravotnej poisťovne, ktorá nemá uzavretú zmluvu podľa písmena a) tohto odseku, je povinný zaplatiť Poskytovateľovi ceny Zdravotnej starostlivosti (výkonov, liekov a pod.) vo výške podľa aktuálneho Cenníka Poskytovateľa;
    3. o tom, že ako poistenec zdravotnej poisťovne, ktorá nemá uzavretú zmluvu podľa písmena a) tohto odseku cenu za lieky predpísané lekárom Poskytovateľa bude v lekárni hradiť v plnej výške, a že mu nemôže byť zo strany Poskytovateľa vystavené potvrdenie o dočasnej pracovnej neschopnosti, ktoré by bolo akceptované Sociálnou poisťovňou,
    4. o aktuálnom Cenníku Poskytovateľa podľa písmena b) tohto odseku.
  5. Aktuálny Cenník Poskytovateľa a aktuálny zoznam zdravotných poisťovní, s ktorými má daný Poskytovateľ uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti sú vždy k dispozícii na nahliadnutie v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa a na webovej stránke Poskytovateľa www.uniklinika.sk. Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek počas trvania Dohody zmeniť cenník. Za platné znenie Cenníka sa za každých okolností považuje znenie, ktoré je zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa www.uniklinika.sk.
  6. Výkony Zdravotnej starostlivosti, ktoré sú poskytnuté na žiadosť Klienta a výkony Zdravotnej starostlivosti, ktoré nie sú uvedené v zmluve uzavretej medzi Poskytovateľom a zdravotnou poisťovňou Klienta ako hradené alebo čiastočne hradené, hradí Klient v plnej výške podľa aktuálneho Cenníka Poskytovateľa. Klient je povinný zaplatiť Poskytovateľovi úhradu podľa tohto bodu priamo pri poskytnutí Zdravotnej starostlivosti. Poskytovateľ má právo požadovať úhradu podľa tohto bodu vopred t.j. ešte pred poskytnutím Zdravotnej starostlivosti.
  7. V odplate podľa ustanovení tohto článku sú zahrnuté všetky administratívno-technické náklady Poskytovateľa na splnenie jeho záväzkov z Dohody.

6. Poskytovanie a sprístupňovanie údajov zo Zdravotnej dokumentácie

  1. Poskytovateľ vedie o poskytnutej Zdravotnej starostlivosti Zdravotnú dokumentáciu v súlade s ustanoveniami zák. č. 576/2004 Z. z. Zdravotná dokumentácia obsahuje:
    1. osobné údaje Klienta v rozsahu nevyhnutnom na jeho identifikáciu a zistenie anamnézy,
    2. údaje o poučení a informovanom súhlase podľa § 6 zák. č. 576/2004 Z. z.,
    3. údaje o chorobe Klienta resp. o jeho zdravotnom stave, o priebehu a výsledkoch vyšetrení, Liečby a ďalších významných okolnostiach súvisiacich so zdravotným stavom Klienta a s postupom pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti,
    4. údaje o rozsahu poskytnutej Zdravotnej starostlivosti,
    5. údaje o Službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti,
    6. údaje o dočasnej práceneschopnosti pre chorobu a úraz a skutočnosti dôležitej na posúdenie zdravotnej spôsobilosti na výkon práce,
    7. epidemiologicky závažné skutočnosti,
    8. identifikačné údaje príslušnej zdravotnej poisťovne,
    9. identifikačné údaje Poskytovateľa.
  2. Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa poskytujú formou výpisu zo zdravotnej dokumentácie a formou nahliadnutia do Zdravotnej dokumentácie.
  3. Poskytovateľ je povinný na základe písomného vyžiadania, ak nie je ustanovené inak, poskytnúť výpis zo Zdravotnej dokumentácie v rozsahu, ktorý priamo súvisí s účelom vyžiadania, a to:
    1. registrovanému občanovi po preukázaní sa povolávacím rozkazom na odvod na účely odvodu a vojakovi v zálohe po predložení písomného vyžiadania územnej vojenskej správy na účely prieskumu jeho zdravotnej spôsobilosti,
    2. príslušnému orgánu na účely sociálnej pomoci, štátnej sociálnej dávky alebo služieb zamestnanosti podľa osobitných predpisov,
    3. inšpektorátu práce a orgánom dozoru podľa osobitných predpisov na účely vyšetrovania pracovného úrazu alebo choroby z povolania,
    4. príslušnému orgánu na účely medzištátneho osvojenia dieťaťa,
    5. osobám oprávneným nahliadať do zdravotnej dokumentácie, ak rozsah vyžiadania nepresahuje rozsah sprístupňovania údajov zo zdravotnej dokumentácie týmto osobám podľa odseku 4 nižšie,
    6. orgánu činnému v trestnom konaní alebo súdu na účely občianskeho súdneho konania.
    7. lekárovi pracovnej zdravotnej služby na účel posúdenia zdravotnej spôsobilosti na prácu.
  4. Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa sprístupňujú formou nahliadania do Zdravotnej dokumentácie Klienta:
    1. Klientovi alebo jeho zákonnému zástupcovi v celom rozsahu,
    2. manželovi alebo manželke, dieťaťu alebo rodičovi alebo ich zákonnému zástupcovi po smrti Klienta, a to v celom rozsahu; ak takáto osoba nie je, osobe plnoletej, ktorá s Klientom žila v čase smrti v domácnosti, blízkej osobe alebo ich zákonnému zástupcovi,
    3. osobe splnomocnenej na základe písomného plnomocenstva osoby podľa písmena a) alebo b) vyššie s osvedčeným podpisom podľa osobitného predpisu v nevyhnutnom rozsahu uvedenom v plnomocenstve,
    4. revíznemu lekárovi príslušnej zdravotnej poisťovne na účely kontrolnej činnosti v celom rozsahu,
    5. úradu pre dohľad na účely dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou a na účely prešetrovania sťažností v celom rozsahu,
    6. ministerstvu zdravotníctva, lekárovi samosprávneho kraja a sestre samosprávneho kraja na účely dozoru podľa osobitného predpisu;
    7. všeobecnému lekárovi Ministerstva vnútra Slovenskej republiky na účely lekárskeho vyšetrenia v prijímacom konaní podľa osobitného predpisu a posudkovému lekárovi ozbrojených síl Slovenskej republiky na účely výberového konania v celom rozsahu,
    8. posudkovému lekárovi na účely lekárskej posudkovej činnosti pri výkone sociálneho poistenia a v sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov podľa osobitných predpisov v celom rozsahu,
    9. posudkovému lekárovi úradu práce, sociálnych vecí a rodiny na účely lekárskej posudkovej činnosti podľa osobitného predpisu v celom rozsahu,
    10. znalcovi, ktorého ustanovil súd alebo pribral orgán činný v trestnom konaní alebo ktorého požiadala o vypracovanie znaleckého posudku niektorá zo strán na účely priamo súvisiace s občianskym súdnym konaním alebo s trestným konaním v rozsahu nevyhnutnom na vyhotovenie znaleckého posudku; o rozsahu údajov potrebných na vypracovanie znaleckého posudku rozhoduje znalec; obdobne sa postupuje, ak ide o znalca určeného podľa osobitného predpisu,
    11. poisťovni vykonávajúcej individuálne zdravotné poistenie podľa osobitného predpisu na účely kontrolnej činnosti poskytnutej zdravotnej starostlivosti, na ktorú sa vzťahuje poistné plnenie,
    12. príslušnému orgánu stavovskej organizácie v rozsahu kontroly výkonu príslušného zdravotníckeho povolania,
    13. odbornému pracovníkovi epidemiológie príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva a odbornému pracovníkovi epidemiológie úradov verejného zdravotníctva Ministerstva vnútra Slovenskej republiky a Ministerstva obrany Slovenskej republiky v rozsahu potrebnom na zabezpečenie epidemiologického vyšetrovania.
  5. Osoba oprávnená nahliadať do zdravotnej dokumentácie má právo robiť si na mieste výpisky alebo kópie zo zdravotnej dokumentácie v rozsahu ustanovenom v odseku 4.

7. Ochrana osobných údajov pre určenie polohy

  1. Riadne spracúvanie Vašich osobných údajov je pre nás veľmi dôležité a ich ochrana je pre nás úplnou samozrejmosťou, preto Vám radi poskytneme informácie týkajúce sa spracúvania Vašich osobných údajov osobne alebo sa s nimi môžete oboznámiť v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa ako aj na internetovej stránke Poskytovateľa https://uniklinika.sk/ochrana-osobnych-udajov-gdpr/
  2. Ak Vám po prečítaní uvedeného dokumentu bude čokoľvek nejasné alebo si nebudete niečím istí, radi Vám ktorýkoľvek pojem alebo časť tohto dokumentu vysvetlíme. Neváhajte nás teda kedykoľvek kontaktovať na telefónnych číslach +421 948 411 053, +421 46 51 13 100
    alebo emailovej adrese: zodpovednaosoba@uniklinika.sk

8. Zodpovednosť za škodu a riešenie sporov

  1. Zmluvné strany sa zaväzujú, že prípadné spory alebo nedorozumenia vyplývajúce z Právneho vzťahu, budú riešiť prednostne vzájomnou komunikáciou a na základe dohody.
  2. Spoločnosť nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá môže Klientovi vzniknúť v dôsledku používania portálu na webovej stránke spoločnosti (https://www.uniklinika.sk/), registrácie na predmetnom portáli alebo zrušenia registrácie, ani z dôvodu uvedenia nepravdivých alebo neúplných údajov Klientom. Spoločnosť tiež nezodpovedá za škodu spôsobenou Klientovi na webovom portáli Spoločnosti, spôsobenou (i) nefunkčnosťou technológií, softvérov alebo nedostupnosťou z dôvodu poškodenia softvéru alebo hardvéru alebo treťou osobou, (ii) nefunkčnosťou, úplnou alebo čiastočnou nedostupnosťou príslušného portálu, (iii) výpadkom konektivity alebo nedostupnosťou internetu, alebo v prípade výpadku elektriny, (iv) zásahom vyššej moci, za ktorú sa považuje aj hackerský útok alebo iný druh útoku na portál Spoločnosti.
  3. V každej vzniknutej nezrovnalosti medzi Klientom a Spoločnosťou sa zmluvné strany zaväzujú, že budú postupovať tak, aby nepoškodili dobré meno druhej strany.
  4. V prípade ak sa Spoločnosť a Klient pri prípadnej nezrovnalosti neurovnajú prostredníctvom osobitnej dohody, sú na prípadné spory príslušné súdy Slovenskej republiky.
  5. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Klient a Spoločnosť berú na vedomie, že za akékoľvek škody a nároky vzniknuté z dôvodu nesprávneho poskytnutia Zdravotnej starostlivosti zodpovedá Spoločnosť Klientovi, len ak je samotná Spoločnosť týmto poskytovateľom Zdravotnej starostlivosti, z ktorej vznikol zodpovednostný nárok.

9. Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Otázky, ktoré nie sú výslovne riešené týmito Podmienkami a/alebo Dohodou a/alebo korporátnou zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to predovšetkým ustanoveniami zák. č. 578/2004 Z. z., zák. č. 576/2004 Z. z., zák. č. 577/2004 Z. z. a súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.
  3. Klient uzatvorením Dohody, potvrdením rezervácie termínu vyšetrenia alebo Zdravotného výkonu, vyjadruje svoj súhlas s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
  4. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Podmienky, je však povinný oznámiť zmenu Klientovi najneskôr tridsať dní pred účinnosťou zmeny. Zmena Podmienok sa oznamuje oznámením uverejneným na internetovej stránke www.uniklinika.sk najmenej tridsať kalendárnych dní pred účinnosťou zmeny. Spolu s oznámením o zmene bude na internetovej stránke www.uniklinika.sk zverejnené aj úplné znenie Podmienok po oznámenej zmene.
  5. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná Poskytovateľom Klientovi alebo Klientom Poskytovateľovi sa považuje za doručenú adresátovi uplynutím piateho pracovného dňa po odoslaní zásielky na poslednú známu adresu, pokiaľ sa nepreukáže skorší okamih doručenia. V prípadoch, kedy sa podľa týchto Podmienok predpokladá oznamovanie skutočností Klientom oznámením na internetovej stránke, považujú sa takéto oznámenia za oznámené Klientom ich zverejnením oznámenia na uvedenej internetovej stránke.
  6. Klient má právo zmenu VOP odmietnuť, pričom svoje rozhodnutie musí doručiť Spoločnosti najneskôr do nadobudnutia účinnosti zmeny VOP. V prípade, ak najneskôr do účinnosti príslušnej zmeny Klient neoznámi Spoločnosti odmietnutie zmeny VOP, bude sa mať za to, že so zmenou VOP Klient súhlasí.
  7. V prípade ak Klient prejaví nesúhlas so zmenou VOP pred dňom nadobudnutia účinnosti zmeny, k tomuto dňu sa má za to, že Klient od Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách odstúpil a nie je ďalej oprávnený na užívanie poskytovanie Služieb alebo nadštandardných služieb od Spoločnosti.
  8. Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto VOP boli úplne alebo čiastočne neplatné, nezákonné alebo nevymáhateľné alebo sa takými stali, nebude tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení týchto VOP, ktoré sú oddeliteľné od neplatných, nezákonných alebo nevymáhateľných ustanovení. Spoločnosť je oprávnená takéto ustanovenia VOP nahradiť platným ustanovením, ktoré bude zodpovedať pôvodnému zmyslu takého ustanovenia. Neplatné, nezákonné alebo nevymáhateľné ustanovenia VOP budú v požadovanom rozsahu odstránené a od týchto VOP oddelené. Ostatné ustanovenia týchto VOP zostávajú nedotknuté a platné bez akéhokoľvek presadzovania nových riešení alebo ustanovení.
  9. Tieto VOP a všetky ďalšie dokumenty, na ktoré tieto VOP odkazujú spolu s ďalšími právnymi oznámeniami alebo zmluvnými podmienkami a pravidlami uverejnenými Spoločnosťou na internetovej stránke, predstavujú kompletnú dohodu medzi Klientom a Spoločnosťou týkajúcu sa užívania akýchkoľvek služieb Spoločnosti.
  10. Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom založeného Dohodou a/alebo týmito VOP a aj po jeho skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú
  11. Tieto VOP sú účinné a záväzné odo dňa ich zverejnenia na Internetovej stránke Poskytovateľa, ak nie je vo VOP uvedený neskorší dátum. Tieto VOP sú k dispozícii k nahliadnutiu aj v tlačenej podobe v mieste sídla Poskytovateľa.Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 25.4.2025.